Вторник, 24 Април 2018
Сряда, 11 Април 2018 13:56

Унгарските опозиционни всекидневници намаляха с 50% за ден

Спира издаването на единия от двата опозиционни всекидневника в Унгария - „Мадяр Немзет".

От днес вестникът вече няма да излиза. От ефир слиза и радио „Леншид", а в ТВ канала „ХирТВ" ще има тежки съкращения.

Изданието съществува от 80 години. За спирането му официални се посочват финансови проблеми, но вероятно сред причините е и изострени отношения между издателя и премиера Виктор Орбан.

Собственикът - магнатът Лайош Шимичка, някога беше близък приятел на Орбан, но на последните парламентарни избори в неделя бе негов основен конкурент. Той застана зад ултранационалистите от „Йоббик", които също се оказаха „прелъстени и изоставени" от управляващите, които си присвоиха техните политики и реторика и така ги маргинализираха в политическия живот на страната.

По време на предизборната кампания вестникът публикува разследвания за корупция около премиера.

Според анализатори Шимичка в крайна сметка ще излезе от медийния бизнес.

Свързани статии (по етикет)

  • Сряда, 11 Април 2018 13:56
    България се нареди до Турция, Сърбия и Албания по медийна грамотност

    Балканските държави, сред които – и България, са най-застрашени от манипулации, извършвани чрез фалшиви новини. Това показват данните от изследване на „Отворено общество” в 35 държави. Нашата страна е в групата на тези, при които се събират няколко негативни тенденции – контролирани медии, некачествено образование и ниска степен на доверие между хората.

    Изследването, което се провежда за втори път, се базира на данни на „Фрийдъм Хаус” и „Репортери без граници” за свободата на словото, на PISA за качеството на образованието, на ООН за електронното участие и на Евростат за доверието. Във всички тях България се представя катастрофално през последните години и така не е изненадващо, че е на 30 място от 35 държави, редом със Хърватия, Унгария, Гърция, Сърбия, Черна гора, Босна и Херцеговина, Албания, Македония и Турция.

    За една година България не е променила позицията си. По показателя „Доверие между хората” само Сърбия е по-зле от нас.

    На обратния полюс са държавите от Северозападна Европа – най-подготвени да противодействат на дезинформацията са скандинавските страни, Холандия, Естония и Ирландия.

    Медийна свобода и образование
    Най-голям спад спрямо миналата година отбелязва Полша, която губи три позиции, основно заради влошаване на оценките за медийна свобода (на фона на екзалтираната масова подкрепа за ултраконсервативната антиевропейска управляваща партия – б.р.). Подобни процеси текат и в Словакия и Унгария.

    При съпоставянето на индикаторите измерващи нивата на функционална грамотност и степента на медийна свобода се вижда, че страните с по-добро образование имат повече медийна свобода и обратното – до степен да няма държава със зле образовано население, където медиите да са свободни.

    Може би не е случайно, че страните с работеща просветна система са все от списъка с желани дестинации за емиграция на жителите на тези с неработеща. Ако вярваме на фалшивите новини, обаче, държавите на челно място в класацията би трябвало да са негодни за живеене поради ислямски нашествия, фашистки режими и други...

  • Сряда, 11 Април 2018 13:56
    Светът е голям и „Инерком“ дебне отвсякъде – от „Капитал“ до „Пик“

    Няма нужда от сериозни разследвания кой стои зад PR-а на Гинка Върбакова и „Инерком“ – достатъчно е редакциите на „Капитал“, „Пик“, „24 часа“, „Инвестор“ и много други просто да посетят собствените си маркетингови отдели и да попитат колегите си…

    „Кой прави PR-а на „Инерком“ и Гинка Върбакова“, попита „Капитал“ на 7 март, а материалът предизвика политически скандал заради съдържащата се в него теза, че връзките с обществеността на нашумялата компания, купувач на бизнеса на ЧЕЗ в България, са поверени на съпругата на Сергей Станишев Моника Йосифова.

    По ирония на съдбата, ден по-късно се оказа, че едва ли има нужда колегите от „Капитал“ да правят огромно разследване кой се грижи за публичния образ на „Инерком“ и станалата пословична Гинка Върбакова. Достатъчно е просто да се разходят до офиса на собствения си маркетингов отдел, който се грижи за рекламите в изданието.

    През последните дни „Инерком“ е предприела масирана онлайн рекламна атака с банери, които куриозно обединяват иначе съперничещи си медийни групи и противоположни по публичен образ и претенции издания.

    Така рекламата на „Инерком“ в момента грее както на страниците на „Капитал“, така например и на страниците на ПИК.

    Банерът на компанията на Гинка Върбакова може да ни отведе до сайта ѝ както ако сме читатели на „Инвестор“, така и ако обичаме да се информираме от „24 часа“.

    Важно уточнение е, че въпросните реклами не достигат до потребителите през Google Ads, което често предизвиква куриозни случаи поради специфичния начин за таргетиране, който зависи от профила на съответния потребител. В случая става дума за договорени, платени и публикувани реклами на компанията „Инерком“ във въпросните издания, а не на работата на автоматичните алгоритми на Google.

    Случаят много напомня на този отпреди години, когато в хартиеното издание „Капитал“ рекламираше „Lafka“ на Делян Пеевски, докато изданията от групата на „Икономедия“ участваха в кампанията за бойкот на веригата павилиони.

    И ако целта на „Капитал“, „Пик“ и компания е ясна, то не е ясно как PR екипът на „Инерком“ си представя възвращаемостта на вложените за рекламата сериозни средства, тъй като към момента сайтът им съдържа оскъдна информация. Освен въпроса дали подобна стратегия е особено добре премислена, сериозни са основанията да смятаме, че тя е и доста закъсняла.

    Baricada.org

  • Сряда, 11 Април 2018 13:56
    Николай Бареков пред BIG5: Семейство Прокопиеви са "капо ди тути капи" на фалшивите новини в България

    Според Бареков, Прокопиев управлява bTV и Нова телевизия, а фалшивите новини трябва спешно да бъдат криминализирани

Оставете коментар