Четвъртък, 22 Август 2019
Сряда, 14 Ноември 2018 11:23

Корнелия Нинова запраща Беновска там, където слънцето не огрява

Илиана Беновска и Ива Николова „изядоха” по-голямата част от брифинга на Нинова от вторник с въпроси, с които вместо да злепоставят шефката на левицата, показаха своята неподготвеност. Така Нинова на няколко пъти трябваше да им обяснява „някои основополагащи работи в държавата”, като това чии решения изпълнява представителят ни в ООН или пък след чии решения се продава общински имот.

Предлагаме на вниманието ви пълния текст от въпросите на двете устати журналистки и отговорите на Корнелия Нинова.

8-ма минута от видеото - Илиана Беновска, по-известна като „журналистката с ябълките” (пълен текст, без редакторска намеса в словореда):

„Почвам отзад напред – ако наистина БСП не е инициатор и двигател на тези протести (няма да ги изреждам тематично), защо не излезете с едно официално становище, което да разпространите не само чрез нас, а като документ от името на Изпълнителното бюро на БСП или от името на Националния съвет, че БСП не участва в протестите по пътищата срещу горивата, на майките и т.н.? И още повече, ей сега тука излезе в „Брейкинг нюз” чета една новина, че активисти на Перник БСП се готвят да блокират АМ „Струма” в час пик – знаете колко хора се връщат от София към Перник и обратно. Това е първият ми технически въпрос.

Изяснете малко повече за Пакта за миграцията, каква е ролята на вашия кандидат и избран за президент Радев от миналата година, защото той не е гласуван тази година в Ню Йорк. Това, вярвам, че го знаете.

И третият ми въпрос е, като говорите за проблемите в ГЕРБ, ще проанализирате ли „закрития” – подчертавам – пленум на 11.11. на БСП, от който ние – журналистите, бяхме игнорирани, за да разберем всъщност кой е победителят и каква беше оста на въртене – Вашата оставка, Вашата победа, или някакъв предпоставен смут от 50-те вътрешноопозиционери? Като подчертавах само, че е бил закрит пленумът, ще Ви напомня, че когато дойдохте на поста, казахте, че всичко при Вас ще бъде открито, в това число и пленумите. Благодаря.”

10-та минута от видеото – Корнелия Нинова:

Сигурно сте изпуснала, г-жо Беновска, но точно след този пленум и по решение на Националния съвет обявих пред вас (б.ред.: журналистите) нашата позиция за протестите. А тя е: БСП подкрепя справедливите протести на хората. И не само ги подкрепя, а преди те да избухнат, БСП предлагаше същите неща в парламента, под формата на закони и ще продължим да го правим. Това е официална позиция.

(Беновска прекъсва и пита отново: Една бележка: аз питам не дали ги подкрепяте, а дали ги инициирате.)

Нинова: Ето, отговарям Ви – не ги инициираме, но ги подкрепяме. И изразяваме политически същите неща, които говорят и те на протестите.

Каква е позицията на президента Радев по който и да е въпрос, питайте него. За сегет път се опитвате да ме вкарате в такъв разговор какво е правил президентът, как и защо го е правил, но не е моя работа.

Беновска: Само да попитам кой е подписал, проред Вас, този Пакт или той не се подписва.

Нинова: Подписва се този Пакт.

Въпрос: Кой го е подписал?

Нинова: Ще видим кой ще го подпише от правителството. В Ню Йорк е (подписан) от постоянния представител на България Представителството ни в ООН, който действа по писмени указания от Външно министерство. И е получил писмени указания, че подкрепяме – България подкрепя – този Пакт.

Така, това беше по въпроса за позицията на Радев – питайте него.

А може би по-важно от това е как е гласувал един човек, подчинен на Външно министерство, е официалното изказване на външния министър за Пакта. Който каза – Екатерина Захариева каза след срещата в Словения: България подкрепя Пакта за миграция.

Мисля, че след такова изказване – сега те помежду си да се оправят кой крив, кой прав. Външният ли министър изразява външната политика на България, премиерът ли, Цветанов ли – това си е тяхна работа. Но да внимават с националния интерес на страната.

Сега – Пленумът бил закрит за журналисти. Г-жо Беновска и уважаеми колеги, колко пъти сте били поканени да присъствате на заседанието на Изпълнителната комисия на ГЕРБ, на ДПС или на която и да е друга партия? Колко пъти? Вчера е имало Изпълнителна комисия на ГЕРБ. Бяхте ли там поканени? Присъствахте ли? Тъй като не следваме техния пример, вие бяхте тук, излязох и ви информирах за всичко преди Пленума. След това бяхте в тази зала – дойдох и ви информирах и след Пленума за всичко.

Когато по същия начин постъпят другите партии – така прозрачно, така демократично и ви поканят официално на изпълнителните си органи – можете да кажете, че ние сме по-непрозрачни и недемократични. Но точно нас – които винаги го правим по този начин, и преди, и след Пленума ви информираме за нашите позиции и решения – да упреквате за липса на прозрачност, не е коректно.

На Пленума не е ставало въпрос нито за оставки, нито за победи, нито за победени и т.н. Всички въпроси, които имахме да решаваме, ги решихме в разговор, с гласуване, демократично и вие сте известени за резултатите. Даже преди ние да ги обявим. Така че не виждам какво ви тревожи и за какво „затъмнение” говорите, за „закрит” пленум и т.н. Всичко беше пред очите ви, включително бяхте тук цял ден в сградата.

(С това Корнелия Нинова изчерпа отговорите си към Илиана Беновска, докато микрофонът не се озова пред Ива Николова от ПИК – медията, известна с алергията си към президента Радев и БСП.)

15-та минута от видеото – Ива Николова:

Вие знаете ли, че кметът на Гоце Делчев – Владимир Москов, ако не се лъжа, е продал Банята на бизнесмена Темелков, който в момента е начело на протестите за горивата, вързани с вашата партия.

Нинова: А кметът какво е направил?

Ива Николова: Ами, продал му е Банята. Обвързани са. Местната баня. Това са далавери, с които се занимават всички.

Нинова: Внимавайте с квалификациите за тези далавери, квалификациите ги дава съдът.

Тук Ива Николова се извинява и продължава с втори въпрос: Имаше толкова остри изказвания на Пленума – срещу главния редактор на „Дума” Йордан Мичев и той с гласуване беше отстранен. Как така стана, че се промуши като заместник-главен редактор? Не знаете ли това? Как става това: хората не го искат за главен, той става зам.-главен? Сега ще трябва пленум и за заместник-главен да свикате...

16-та минута от видеото – Нинова отговаря:

Това ли са въпросите? Сега: да уточним някои основополагащи работи в държавата! Имоти от общини се продават с решение на Общинския съвет, общински съветници, а не на кмет. Не виждам каква е връзката между това, че някой си е купил имот в Гоце Делчев и протестира и зад него – видите ли стои кметът. Колко имоти са продадени в София и на кого? И ако измежду купилите имоти има някой, който е на протест, означава ли, че Фандъкова протестира срещу себе си? Странна ми е тая връзка, която я правите.

(Тук Ива Николова се опитва да репликира, настоявайки, че кметът е от БСП.)

Нинова: Говорим за принципни неща – щом един кмет продаде имот и този, който го е купил, е на протест, значи кметът е на протест – би трябвало да важи за кметовете от всички цветове.

Що се отнася до заместник-главен редактор – едва ли някой в държавата се интересува от ситуацията в „Дума”, но да обясним пак за не знам кой път: Йордан Мичев е назначен за заместник-главен редактор и никога не е бил назначаван за главен редактор. Така че оставката му и отстраняването му от длъжността „Изпълняващ длъжността главен редактор” не означава, че сме го прехвърлили да стане заместник. Той от първия ден тук е заместник-главен редактор. Йордан Мичев има договор за зам.-главен на „Дума” и е временно изпълняващ длъжността главен. По същия начин, по който беше и Таня Джаджева.

С това отговорите към втората устата журналистка приключиха. И така половината време от целия брифинг, отделено в отговори на въпроси на „остриетата на Борисов”, които на практика се оказаха абсолютно неподготвени с питанията си. Или, може би, не очакваха, че Корнелия Нинова ще им обяснява „някои основополагащи работи в държавата”.

Свързани статии (по етикет)

  • Сряда, 14 Ноември 2018 11:23
    Министър Петкова не вижда монопол на Ковачки и защити цените на тока

    От БСП обявиха, че ще сезират прокуратурата за монопол на дружества, свързани с Ковачки

  • Сряда, 14 Ноември 2018 11:23
    БСП сезира прокуратурата за енергиен монопол на фирми, близки до Христо Ковачки. Пита КЕВР за офшорни фирми в енергетиката

    За юни, юли и август българското производство плаща най-висока цена на ел. енергия в цяла Европа и е крайно време да се сложи край на “безумията, които битуват в държавата ни”. Това обяви Кирил Добрев на пресконференция в централата на партията.

    За него е нелогично как съседни на България страни купуват електроенергията на цени в пъти по-ниски от хората, които живеят там, където тя се произвежда. Един производител на банички и на бюрек в Гърция, който ползва българска ел. енергия плаща по-ниска цена на тока, отколкото производителя на банички, отсреща до Съдебната палата. Всичко това е благодарение на начина, по който функционира пазара на ток в България и изкривяванията, които се получават. Излиза, че цената в Гърция, Турция, Македония на българската електрическа енергия, произведена от българските електрически централи е по-ниска, отколкото пазара в България“, допълни още Добрев.

  • Сряда, 14 Ноември 2018 11:23
    БСП: Трябва да е ясно кой носи политическата отговорност за изгорялата магистрала „Струма“. В България магистрали няма, има само части от магистрали

    Днес трябваше да стартира тол системата, но това не се случи.

    Трябва да е ясно кой носи политическата отговорност за изгорялата магистрала „Струма“. Това каза заместник-председателят на ПГ на „БСП за България“ Георги Свиленски по време на пресконференция.

    „Темата, по която ще си поговорим в горещината на летния сезон, разбира се, е транспортът, който касае всеки един български гражданин и случващото се в държавата. Днес, на 16 август, трябваше да стартира в България работата на прословутата тол система. Днес трябваше всеки един преминаващ през България камион да заплаща за преминато разстояние. Вследствие на тези средства държавният бюджет, държавата, АПИ трябваше да събира пари, с които да ремонтира българските пътища. Какво констатираме на 16 август, вместо да имаме пътища, по които да могат да пътуват българските граждани, имаме участъци от магистрали. Цяла магистрала, работеща в България няма, имаме една магистрала към Българското Черноморие - „Тракия“, която вече поредна година е с ограничения за 90 км в час за движение“, заяви още Свиленски.

    По думите му другата магистрала е „Струма“, която е изгоряла. „За пожара на магистрала „Струма“ четири дни вие медиите и ние политиците ни занимават с прехвърляне на отговорности“, отчете Свиленски. По думите му всички институции ги обединява едно единствено име и един единствен човек - премиерът и лидер на ГЕРБ Бойко Борисов.

Оставете коментар